کنتاکتور هیوندا

کنتاکتور هیوندا جزو تجهیزات پرکاربرد و پیشرفته در صنایع متنوع است. این محصول در انواع مختلف ارائه می شود و قیمت های متفاوتی در بازار دارد. دستگاه مورد نظر از یک مغناطیس الکتریکی تشکیل شده که یک قسمت از آن متحرک است و به وسیله یک فنر ثابت نگه داشته می شود. به این سیستم الکتریکی یک دسته کنتاکت دارای عایق متصل است که همراه با قسمت متحرک حرکت می کند. این دستگاه کاربردی در صنایع مختلف مانند مخابرات، نفت و گاز، تابلوهای برق و بانک خازنی بکار می رود.

کنتاکتور هیوندای چیست؟

در پاسخ به پرسش کنتاکتور هیوندا چیست؟ باید بیان کنیم این سیستم جزو دستگاه های الکتریکی است که می تواند مدارها را فعال یا منفعل کند. کنتاکتورها از دو هسته متحرک و همچنین دو ساختار ثابت E شکل تشکیل شده اند. هسته های ثابت و متحرک، نقش مؤثری در بالا بردن کارایی دستگاه و کاهش انرژی به دنبال دارند.

هنگامی که برق از مغناطیس الکتریکی رد می شود، هسته پویا به سمت هسته ثابت می رود و باعث تغییر وضعیت کنتاکتورها می شود. وظیفه هسته ثابت نیز این است که هسته متحرک را در جای خود ثابت نگه دارد و از ایجاد اشکال در عملکرد کنتاکتور جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: فروش کنتاکتور هیوندای و خرید از نمایندگی

بررسی وظایف کنتاکتور هیوندا

کنتاکتورها در صنایع مختلف وظایف مهمی را به عهده دارند. نقش اصلی آن ها، عبور و قطع جریان الکتریکی در برقراری و کنترل بارها در سیستم های صنعتی و الکتریکی است. از جمله وظایف کنتاکتور هیوندا می توان به کنترل بارها و دستگاه های بزرگ، محافظت از مدارها و نظارت از راه دور اشاره کرد. فروشگاه مرکزی هیوندای موتور بهترین کنتاکتورها را با قیمت پایین به فروش می رساند. در صورتی که تصمیم دارید از قیمت این محصول مطلع شوید، با کارشناسان تماس بگیرید.

قیمت کنتاکتور هیوندا تحت تأثیر چه فاکتورهایی ممکن است تغییر کند؟

همان طور که اشاره شد، کنتاکتور هیوندا جزو محصولات ایده آل برای صنایع مختلف است. قیمت محصول تحت تأثیر پارامترهای مختلف ممکن است با تغییر مواجه شود. عوامل مؤثر بر قیمت کنتاکتور هیوندا عبارتند از:

ولتاژ کنتاکتور هیوندا

ولتاژ کنتاکتور تأثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. برخی از کنتاکتورها برای تحمل ولتاژهای بالا طراحی شده اند؛ لذا قیمت بالاتری نسبت به کنتاکتورهای ولتاژ پایین دارند. جریان متناوب و مستقیم منجر به کنترل دستگاه به صورت خودکار یا با استفاده از منبع تغذیه میشود. در برخی مدل های این دستگاه، کنترل به صورت دستی نیز صورت می گیرد.

عوامل اثرگذار بر قیمت کنتاکتور هیوندا

عوامل اثرگذار بر قیمت کنتاکتور هیوندا

ابعاد فیزیکی

ابعاد فیزیکی یکی دیگر از معیارهایی است که بر قیمت کنتاکتور هیوندا تأثیر دارد و این ویژگی معمولاً در کاتالوگ دستگاه ذکر می شود. کنتاکتورهای بزرگتر، ابعاد و فضای بیشتری برای نصب نیاز دارند. در صورتی که دستگاه وزن بالاتری داشته باشد، معمولاً سنگین تر است و نیاز به تجهیزات بیشتر برای نصب دارد. ابعاد فیزیکی باید با استانداردهای مربوط به سایز، ابعاد تابلوهای الکتریکی و تجهیزات صنعتی مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 برند معتبر کنتاکتور در بازار برق ایران

مدل کنتاکتور

برند و مدل کنتاکتور از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت محصول است. برند هیوندای جزو برندهای شناخته شده و معتبر است که در زمینه تولید خودرو و لوازم الکترونیکی فعال است. کنتاکتورها برای کنترل بارها و تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز هستند. مدل های پیشرفته تر از این محصول، قیمت بالاتر و کیفیت بهتر دارند. از انواع کنتاکتورهای این برند شناخته شده می توان به UMC، HGC ، H و غیره اشاره کرد.

ظرفیت و توان کنتاکتور هیوندا

ظرفیت کنتاکتور هیوندا اشاره به مقدار جریان برای کنتاکت کردن و قطع کردن مدارها دارد. منظور از آن، بالاترین میزان جریان الکتریکی است که کنتاکتور برای کنتاکت کردن بار نیاز دارد. ظرفیت مناسب در این محصول حیاتی بوده و باعث عملکرد بهتر در دستگاه می شود. ظرفیت کم کنتاکتور باعث آسیب به دستگاه و عدم تحمل بار می شود.

توان این محصول نیز اشاره به قدرت دستگاه دارد که باعث کار کردن دستگاه بدون خطر می شود. توان دستگاه بر اساس ولتاژ و ظرفیت مشخص می شود. بهترین توان برای این محصول باید برابر با توان مصرفی باشد و ظرفیت کافی برای تحمل جریان موتور یا بار را داشته باشد.

کنتاکتور 130A هیوندا

کنتاکتور 130A هیوندا

قدرت قطع

از دیگر پارامترهایی که بر قیمت محصول تأثیر می گذارد، قدرت قطع در دستگاه است. قدرت قطع به معنای توان کنتاکتور در قطع جریان یک مدار الکتریکی است و با کیلو آمپر نشان داده می شود. از جمله عواملی که قدرت قطع را مشخص می کند، مقدار جریان، ولتاژ و نوع بار است. برای این محصول قدرت قطع های متنوع مانند 6، 10 و 16 موجود است.

بیشتر بخوانید: مزایای کنتاکتور هیوندا چیست؟

بررسی کاربردهای کنتاکتور هیوندا

کنتاکتور هیوندا جزو محصولاتی است که در صنایع و دستگاه های قدرتی بکار گرفته می شود. در این بخش از مقاله تصمیم داریم متداول ترین کاربردهای این محصول را بیان کنیم.

  • صنعت خودروسازی: این محصول در تابلوها و سیستم های کنترل خودرو جهت نظارت موتور، سیستم روشنایی و تجهیزات الکترونیکی بکار می رود.
  • صنعت الکترونیک و الکتریکی: در ماشین آلات صنعتی، تجهیزات تست و اندازه گیری از این محصول به کرات استفاده می شود.
  • صنایع پتروشیمی و گاز: در محیط های پتروشیمی و گاز از کنتاکتورهای ایمنی با مشخصات حفاظتی خاص استفاده می شود تا موتورها و تجهیزات را کنترل کنند.
  • ‌صنایع معدنی و کشاورزی: در ماشین آلات معدنی، پمپ ها و تجهیزات کشاورزی نیز از کنتاکتورها به منظور کنترل ولتاژ و توان استفاده می شود.
  • صنایع فلزی و متالوژی: در صنایعی که نیاز به کنترل موتورها، پمپ ها و تجهیزات سنگین دارند، کنتاکتورها کارایی خاص دارند.

کنتاکتور هیوندا

کنتاکتور هیوندا

معرفی یک فروشگاه معتبر برای خرید کنتاکتور هیوندا

پس از آشنایی با کنتاکتور هیوندا، فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت و کاربرد آن، اولویت بعدی خریداران، چگونگی خرید است. نمایندگی هیوندای در زمینه فروش تجهیزات خودرو فعالیت می کند. شما می توانید این محصول ایده آل را از فروشگاه لوازم جانبی خودرو الکتروپاور با بهترین کیفیت خرید کنید. در صورت تمایل به خرید و اطلاع دقیق از قیمت با توجه به مدل و ویژگی ها، با کارشناسان تماس بگیرید یا از صفحه فروشگاه خریدتان را به ثبت برسانید.

جمع بندی

در این مقاله پیرامون یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف (از جمله خودروسازی) با نام کنتاکتور هیوندا سخن گفتیم. از عوامل مؤثر بر قیمت محصول می توان به ولتاژ، ابعاد، مدل، ظرفیت، توان و قدرت قطع اشاره کرد. از کنتاکتور در صنایعی مانند خودروسازی، الکترونیک، پتروشیمی و گاز، معدنی و فلز استفاده می کنند.  در صورت تمایل به خرید این محصول می توانید با مشاوران الکتروپاور ارتباط برقرار کنید.

آخرین مقالات

ارتباط با ما

دیدگاه بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. موارد ضروری با * نشان داده شده اند.

بیست + 11 =

آخرین نوشته‌ها

انواع کلید محافظ جان

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی برق شناخته می شود. این وسیله نقش بسیار مهم و حیاتی در جلوگیری از

ادامه مطلب »