معرفی 5 برند معتبر کنتاکتور در بازار برق ایران

کنتاکتور یکی از انواع پرکاربرد کلید های قدرت است که برای قطع و وصل جریان های بسیار زیاد در مدار های قدرت، توزیع و فوق توزیع مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت استفاده: طول عمر بالا و سرعت کلید زنی آن است از طرف دیگر کنتاکتورها به وسیله یک جریان کوچک جریان بزرگتری را در مدارهای قدرت کنترل می کند. با بررسی برند ‌ها و انواع کنتاکتورها و قیمت آن در بازار ایران و با در نظر گرفتن پارامتر های فنی، کارآیی در عملکرد و فراوانی آنها در بازار ایران، 5 کنتاکتور اشنایدر (ساخت فرانسه)، هیوندایی (ساخت کره)، زیمنس (ساخت آلمان)، ال اس (ساخت کره)، و پارس فانال (ساخت ایران) را به شما خوانندگان و مشتریان عزیز معرفی می‌نماید.

کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر به عنوان یکی از معتبر ترین و بهترین گزینه‌ های موجود در بازار ایران است و انواع مختلفی از آن در بازار موجود است که بسته به کاربرد و قابلیت ‌های آن، انواع مختلفی دارد. یکی از ویژگی ‌های مهم برای تعیین انواع آن، طول عمر کنتاکتور است. به طور کلی طول عمر یک کنتاکتور به تعداد دفعات قطع و وصل آن بستگی دارد که این کلید پس از این تعداد قطع و وصل، به علت فرسودگی یا سائیدگی دیگر قابل استفاده نخواهد بود. طول عمر کلیدهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای کلیدهای اهرمی‌ و کلیدهای حفاظتی حدود ۱۰۳ بار و برای کنتاکتور تا حدود ۱۰۸ بار تعیین گردیده است.

این تعداد برای حالتی است که از کنتاکت ‌های کلید جریانی عبور نکند. کیفیت و کارایی بالا ، قیمت مناسب از جمله دلایل برتر بودن برند اشنایدر نسبت به سایر رقبا می ‌باشد. کنتاکتور اشنایدر سری D که بیشترین استفاده را دارد از رنج ۹ آمپر تا ۱۵۰ آمپر را شامل می شود که وضعیت کنتاکت کمکی در این سری بصورت NC+1NO1 و اما کنتاکتور اشنایدر سری E که از رنج ۶ آمپر تا ۱۶۰ آمپر را شامل می شود وضعیت کنتاکتور کمکی در این سری کنتاکتور به صورت NO1 می‌ باشد.

معرفی 5 برند معتبر کنتاکتور در بازار برق ایران

کنتاکتور هیوندایی

هیوندای از جمله کنتاکتور‌های مرغوبی است که در شرکت هیوندای کشور کره جنوبی ساخته شده و دارای طراحی مدولاری است. از جمله مهم ترین ویژگی ‌هایی که کنتاکتور هیوندای را از دیگر برند ها متمایز می کند، ساختار بسیار ایمن، طراحی بهینه و سهولت در نصب آن ها است. کنتاکتور های هیوندای اغلب برای ارائه کنترل مرکزی تأسیسات بزرگ روشنایی، مانند ساختمان اداری یا ساختمان‌ های تجاری استفاده می‌شوند. کنتاکتور هیوندای در سیستم‌های کنترلی مصارف عمده‌ای دارد، همچنین در صنایع سنگین توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. برخی از کنتاکتور ها این قابلیت را دارند تا به طور مستقیم به بیمتال متصل شوند. به همین دلیل بازرسی و جایگزینی کنتاکتور آسان بوده، وزن کمی ‌داشته و در ابعاد فشرده ‌ای موجود است.

کنتاکتورهای هیوندایی به ۴ دسته تقسیم می ‌شوند:

کنتاکتورهای هیوندایی به دلیل طراحی مدولار به راحتی قابل نصب و تعمیر هستند. کنتاکتورهای AC هیوندایی در ۲ تیپ تولید می‌شوند که عبارت است از: تیپ کوچک (small frame size) از ۹ تا ۵۰ آمپر و ثیپ بزرگ (large frame size) از ۶۵ تا ۸۰ آمپر.

معرفی 5 برند معتبر کنتاکتور در بازار برق ایران

کنتاکتور زیمنس

با شنیدن نام زیمنس، مرغوبیت، اطمینان از عملکرد دقیق و عمر بالا در ذهن هر کسی تداعی می‌ شود. کنتاکتورهای این شرکت یکی از مرغوب ترین و گران قیمت ترین کنتاکتورهای موجود در بازار هستند. کنتاکتور‌های زیمنس با عملکردی مطمئن و با بالاترین کیفیت ممکن در سراسر دنیا در حجم وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می ‌گیرند. کنتاکتور زیمنس برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی مناسب می ‌باشند. یکی از بزرگترین مزیت ‌های این محصول، انطباق کد های آن با کد بندی ‌های نرم افزار سایروس است.

پکنتاکتورهای زیمنس مطابق استاندارد EN 50274 نسبت به تماس دست ایمن هستند. یکی از مزیت ‌های کنتاکتور زیمنس، انعطاف پذیری بسیار بالای آن می ‌باشد، تمامی ‌تجهیزات جانبی کنتاکتورها برای تمامی‌ مدل ‌ها قابل استفاده است. همچنین تمامی ‌تجهیزات جانبی کنتاکتورهای ۳ پل برای کنتاکتورهای ۴ پل قابل استفاده هستند. در برنامه سایروس نیز کنتاکتور ۳ پل می ‌تواند به جای کنتاکتور ۴ پل معادل سازی شود.

از کاربرد های کنتاکتورهای زیمنس می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعویض بار های مقاومت
  • سیستم های ایزوله کننده با زمین نشدن یا با هدایت نول بسیار ضعیف
  • انتقال سیستم زمانی که منبع برق جایگزین در حال استفاده است.
  • قابل استفاده برای مواردی که کنتاکتورها تنها به عنوان حمل کننده جریان به کار می ‌رود و به ندرت قطع و وصل می ‌شود، به عنوان مثال در مواردی که بار های القایی در مدار هستند نیاز به قطع و وصل و یا سوئیچ مکرر نمی‌ باشد.

معرفی 5 برند معتبر کنتاکتور در بازار برق ایران

کنتاکتور ال اس LS

کنتاکتور‌های سری متاسل (metasol) برند ال اس (LS) ساخت کشور کره است. این کنتاکتور ها در آمپر‌های ۶ تا ۸۰۰ آمپر ساخته می‌ شوند. کنتاکتور‌ های سری متاسل (metasol) از ۶ آمپر تا ۸۰۰ آمپر ساخته می ‌شوند. کنتاکتور ‌ها معمولا برای بار ‌های متفاوتی ساخته می‌ شوند سری متاسل از نوع AC3 هستند. این گروه از کنتاکتور ها در دو سری بوبین AC و بوبین DC ساخته می شوند.

از مشخصات فنی کنتاکتورLS می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جریان مجاز: ۶ تا ۸۰۰ آمپر با ۹ سایز فریم
  • تا ۴۰۰ کیلووات در ۴۴۰ ولت در دسته بندی AC-3
  • Uimp = 8kV, Ui = 1000V (Over 40AF)
  • ترکیب با موتور استارتر دستی
  • لوازم جانبی متنوع

از مزایای کنتاکتورهای برند LS نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عملکرد بالا
  • قابلیت اطمینان در سیستم: هماهنگی نوع دوم
  • سیستم کامل با دستگاه‌های جانبی
  • بدون ارائه قوس از طریق ساختار مهر و موم شده
  • راحتی کاربر
  • ارتباط با DIN rail از طریق یک لمس
  • سیم پیچی آسان با آداپتور، ست سیم معکوس

کنتاکتور پارس فانال

این محصولات ساخت ایران و تحت لیسانس شرکت فانال آلمان و با فنّاوری و کیفیت فانال آلمان و مطابق با استاندارد IEC ۶۰۹۴۷ می ‌باشد. شرکت پارس فانال یکی از شرکت‌ های داخلی در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و برق صنعتی می ‌باشد که توانسته است با ارائه محصولاتی با کیفیت و قابل قبول، اعتماد مشتریان داخلی را به خود جلب نماید. کنتاکتور پارس فانال دارای کیفیت و عملکرد مناسبی می باشد و در مقایسه با کنتاکتورهای خارجی از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. کنتاکتورهای این شرکت از ۶ تا ۴۰۰ آمپر (دسته ی AC3) و تا ۵۰۰ آمپر (دسته ی AC1 و AC5B) تولید شده است.

آخرین مقالات

ارتباط با ما

دیدگاه بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. موارد ضروری با * نشان داده شده اند.

6 + 19 =

آخرین نوشته‌ها

انواع کلید محافظ جان

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی برق شناخته می شود. این وسیله نقش بسیار مهم و حیاتی در جلوگیری از

ادامه مطلب »