بیمتال هیوندا

بیمتال یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات برقی است که برای محافظت از موتورهای برق در برابر اضافه بار، به صورت سری در مدار نصب می گردد. بیمتال را با نام های رله حرارتی و رله اضافه بار نیز می شناسند. این قطعه توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید شده است که بیمتال هیوندا به دلیل طراحی دقیق و مهندسی، در رده بهترین بیمتال های تولید شده، قرار دارد.

این بیمتال تولید شده توسط یک شرکت کره ای به همین نام است. بیمتال های هیوندا در رنج جریانی 0.12 تا 8 آمپر و در مدل های H (مناسب برای کنتاکتورهای HGC) و U (مناسب برای کنتاکتورهای UMC) طراحی و تولید شده اند. بیمتال هیوندا امکان نصب تجهیزات دیگر مانند لاکرهای مکانیکی و کنتاکت های کمکی را نیز دارند. در ساخت انواع بیمتال، از یک فلز با ضریب حرارتی بالا (جزء فعال) و یک فلز با ضریب حرارتی پایین به (جزء غیر فعال) بهره می گیرند.

ساختار و نحوه عملکرد بیمتال هیوندا

بیمتال هیوندا از دو فلز آهن و برنج یا آهن و مس که روی یکدیگر پرس شده اند، تشکیل شده است. این دو فلز در اثر عبور اضافه بار گرم می شوند؛ در نتیجه طول آن ها افزایش می یابد. از آنجایی که دو فلز آهن و برنج یا آهن و مس، ضریب انبساط طولی یکسانی ندارند، دو فلز به سمت فلزی که ضریب انبساط طولی کمتری دارد، خم می شود که در اثر این امر، مسیر عبور جریان در کنتاکت ها باز و بسته می شود. اجزای زیر در ساختار بیمتال Hyundai به کار رفته است:

  • چند تیغه مسی برای اتصال به کنتاکتور
  • ترمینال های خروجی جهت اتصال به کابل های مصرف کننده
  • کنتاکت های باز و بسته مدار فرمان
  • پیچ جهت تنظیم جریان یا حساسیت بیمتال
  • پیچ تغییر وضعیت در دو حالت دستی و اتومات
  • دکمه وضعیت برگشت به حالت اولیه (ریست)
  • دکمه تست ( جهت تشخیص سالم یا خراب بودن بیمتال)

بیشتر بخوانید: بیمتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

معرفی بیمتال های هیوندا و مشخصات فنی آن ها

بیمتال های هیوندا کیفیت بسیار بالایی دارند و بهترین انتخاب برای خرید هستند که در دو مدل مختلف ارائه شده اند. هر کدام از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم. زمانی که بخواهید این تجهیزات را خریداری کنید، در درجه اول باید بدانید که کدام بیمتال با موتور دستگاه شما سازگار است.

انواع بیمتال هیوندا

انواع بیمتال هیوندا

بیمتال مدل HGT

این بیمتال بر اساس استاندارد IEC60947 طراحی و تولید شده است. رنج جریان بیمتال هیوندا سری ‌ HGT بین 9 تا 800 آمپر بوده و امکان اتصال مستقیم تا 100 آمپرفریم به کنتاکتور و آداپتور DIN-Rail را برای کاربران فراهم می کند. این مدل بیمتال دارای یک کنتاکت باز و یک کنتاکت بسته (1NO+1NC) است. مدل ساده این بیمتال را می توان بر روی کنتاکتورهای 90 آمپر نصب کرد، اما بیمتال های همراه با CT، قابل نصب بر روی کنتاکتورهای 110 تا 800 آمپر هستند.

بیمتال مدل UTH

بیمتال های مدل UTH برای کنتاکتورهای سری UMC طراحی شده اند. به طور کلی می توان گفت مشخصات فنی این نوع بیمتال، به جز ابعاد آن، مشابه مدل قبلی است. رنج جریان بیمتال سری UTH بین 9 تا 800 آمپر است و همانند مدل قبلی امکان اتصال مستقیم به کنتاکتور و آداپتور DIN-rail تا 100AF را دارد. بیمتال های تیپ ساده مدل UTH قابل نصب بر روی کنتاکتورهایی تا 90 آمپر هستند و بیمتال های همراه با CT نصب بر روی کنتاکتورهای 110 تا 800 آمپر مناسب اند.

بیشتر بخوانید: بی‌ متال و نحوه تست آن

مزایا و معایب استفاده از بیمتال هیوندا

بیمتال ها بیشتر به عنوان قطعات محافظت کننده از موتور در تابلوهای برق شناخته می شوند، اما مزایای دیگری نیز دارند. این قطعه مانع از گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی می شود و از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند. سایر مزایای بیمتال هیوندا به شرح زیر است:

  • کیفیت بالا در طراحی
  • عرضه شده در ابعاد مختلف
  • عملکرد و کارایی سریع
  • قیمت مناسب
  • تولید شده مطابق با استانداردهای جهانی
  • دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش
  • طول عمر بالا
  • تولید شده در رنج جریانی مختلف

این بیمتال در کنار مزایای گسترده خود، معایبی نیز دارد که باید از آن ها اطلاع داشته باشید. این تجهیز قطع مستقیم ندارد و حتما باید بر روی کنتاکتور سوار شود. علاوه بر این سرعت عمل بالایی نداشته و  بر روی استارت های سنگین، عملکرد ضعیفی دارد. از دیگر معایب این بیمتال می توان به نداشتن حفاظت در برابر اتصال های کوتاه را نام برد.

مزایا و معایب استفاده از بیمتال های هیوندا

مزایا و معایب استفاده از بیمتال های هیوندا

بیمتال های هیوندا در کدام صنایع مورد استفاده قرار می گیرند؟

بیمتال های هیوندا به دلیل عملکرد دقیق و منحصر به فرد خود، کاربردهای صنعتی و نیمه صنعتی فراوانی دارند و برای تولید دستگاه های مختلف، از آن ها استفاده می شود. هر دستگاه الکترونیکی توان مشخصی دارد. اگر جریانی بیش از این توان به دستگاه برسد، آسیب هایی جدی به دستگاه وارد می شود و عملکرد صحیح آن را با اختلال مواجه می سازد.

بیشتر بخوانید: انواع بیمتال یا رله حرارتی و کاربرد آن در صنایع برق

از مهم ترین کاربردهای بیمتال هیوندا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید ترموستات، ساعت، دماسنج و کرنومتر
  • تولید دستگاه های تهویه هوا
  • استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • استفاده جهت روشن و خاموش کردن فن خودرو
  • قابل استفاده برای تنظیم درجه حرارت کنترلی برخی از دستگاه ها؛ مانند ماشین لباس شویی، سرخ کن، پلوپز، گریل و غیره
  • استفاده جهت پشتیبانی از مدارات الکتریکی هواپیما

کاربرد بیمتال برای تولید تجهیزات مختلف

کاربرد بیمتال برای تولید تجهیزات مختلف

خرید بیمتال های هیوندا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

بیمتال ها تجهیزات حفاظتی مهمی هستند و باید در بالاترین درجه کیفی خریداری شوند تا عملکرد مناسب را داشته باشند. فروشگاه اینترنتی الکتروپاور یکی از بزرگ ترین تأمین کنندگان تجهیزات تخصصی در زمینه اتوماسیون و برق صنعتی است. محصولات فروشگاه ما از بهترین برندهای جهانی؛ مانند هیوندا تأمین می شوند و دارای ضمانت نامه کیفیتی هستند.

کارشناسان به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره رایگان پیش از خرید هستند تا شما بتوانید خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید. پس همین الان تماس بگیرید و بیمتال هیوندا را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید و آن را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

آخرین مقالات

ارتباط با ما

دیدگاه بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. موارد ضروری با * نشان داده شده اند.

یک × چهار =

آخرین نوشته‌ها

انواع کلید محافظ جان

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی برق شناخته می شود. این وسیله نقش بسیار مهم و حیاتی در جلوگیری از

ادامه مطلب »