کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای

آیا با نحوه کار و مزایای استفاده از کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای در مدار آشنایی دارید؟ هر مدار نیاز به کلید های مینیاتوری برای کنترل جریان برق دارد. فیوز هیوندای اصل در مواقع حساس که جریان برق تغییرات شدیدی دارد با قطع جریان برق، از مشکلاتی مانند سوختن مدار جلوگیری می کند. انتخاب کلید مینیاتوری را باید با دقت بالایی انجام دهید تا کاملا مطابق با نیاز شما باشد. در ادامه به بررسی این کلید مینیاتوری خواهیم پرداخت.

معرفی کلید مینیاتوری سه پل

کلید مینیاتوری سه پل هیوندای یک ابزار کاربردی است که برای محافظت از جریان برق استفاده می شود. این کلید قابلیت قطع و وصل برق به صورت خودکار، در مواقع حساس با توجه به تغییرات جریان را دارد. کلید مینیاتوری قابلیت تنظیمات ندارد و مطابق تنظیمات کارخانه عمل خواهد کرد. کلید مینیاتوری قابلیت های خیلی بیشتری نسبت به فیوز داشته و به همین دلیل کاربرد خیلی زیادی پیدا کرده است.

با قرار دادن کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای در مدار، مشکلات مدار کنترل می شود. اگر کلید در مدار قرار نگیرد، تغییرات جریان باعث وارد شدن شوک به مدار و در نهایت آتش سوزی خواهد شد. با کمک کلید، می توان جریان را به موقع به صورت دستی یا اتوماتیک قطع کرد. اجزا سازنده یک کلید مینیاتوری شامل اهرم کلید، فنر، سیم پیچ، کنتاکت متحرک، هسته ثابت، هسته متحرک و کنتاکت ثابت است.

بیشتر بخوانید: معرفی کلید اتوماتیک و نحوه انتخاب آن

نحوه کار کلید های مینیاتوری به این صورت است که ابتدا جریان اضافه در مدار ایجاد می شود. این جریان گرمای زیادی را تولید کرده، باعث خم شدن فلز بی متال در کلید و در نهایت قطع مدار خواهد شد. جریان استاندارد در این کلید ها به طور میانگین بین 4 تا 63 آمپر محاسبه شده است. با کمک کلید هر جریانی خارج از این محدوده تشخیص داده شده و به قطع مدار و کاهش خسارت منجر می شود.

قیمت کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای

قیمت کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای

کلید های مینیاتوری 3 فاز به دو نوع تند کار و کند کار تقسیم می شوند. انواع تند کار برای استفاده در مدار های حساس که نیاز به سرعت بالا دارند، مناسب است. در مواقع اضطراری عملکرد تند کار ها بسیار مناسب تر خواهد بود. انواع کند کار در محدوده مشخص و با سرعت تعیین شده عملیات قطع مدار را انجام می دهند.

قطع کننده های نوع HiBD همچنین می توانند برای روشن و خاموش کردن مکرر تجهیزات الکتریکی و مدار روشنایی در حالت عادی استفاده شوند. همه محصولات با استاندارد IEC/EN مطابقت دارند و می توانند در صنعت، تجارت، ساختمان های خانگی و سایر تاسیسات مشابه استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: کلید مینیاتوری و کاربردهای آن

نکات خرید کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای

به دلیل اهمیت خیلی زیاد کلید مینیاتوری 3 فاز در یک مدار، باید در انتخاب و خرید آن توجه زیادی به خرج دهید. در صورتی که کلید خریداری شده با مدار مطابقت نداشته باشد، قابل استفاده نخواهد بود. نکات خرید شامل:

  • انتخاب آمپر: در ابتدا باید میزان جریان مدار را مشخص کنید و با توجه به آن اندازه آمپر کلید تعیین می شود. در این محاسبه آمپر کلید را کمی بیشتر از جریان مدار در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
  • ترمینال و سیم های کلید: نوع سیم ها باید با ترمینال های به کار رفته در کلید مطابقت داشته باشد. اگر قطر سیم ها کمتر باشد در نهایت منجر به ذوب شدن و آتش گرفتن مدار می شود.
  • اتصالات سیم: سرسیم های به کار رفته در کلید باید به راحتی محکم شوند. اگر سیم ها کاملا محکم بسته نشوند باعث ایجاد جرقه می شود.
  • محل نصب: در خرید باید به محلی که می خواهید کلید را در آن جا نصب کنید نیز توجه داشته باشید. محل مناسب برای نصب کلید دور از دسترس کودکان و در محیط های خشک است.
  • استفاده از شینه: باید برای اتصال کلید ها به یکدیگر از شینه استفاده شده باشد تا از گرمای بیش از حد در مدار جلوگیری شود.
  • دقت به اطلاعات فنی کلید: اگر می خواهید کلید مینیاتوری متناسب با نیازتان را خریداری کنید، حتما اطلاعات نوشته شده روی کلید را بخوانید. معتبر ترین منبع شما نوشته های روی محصول است که توسط سازنده اصلی روی آن حک می شود.

انواع کلید مینیاتوری سه فاز

انواع کلید مینیاتوری سه فاز

عوامل موثر بر قیمت کلید مینیاتوری

عوامل موثر در قیمت کلید مینیاتوری هیوندای سه فاز شامل موارد زیر است:

  • ویژگی های فنی کلید: ویژگی ها شامل ولتاژ کاری، جریان مدار، توان مکانیکی و الکتریکی، تعداد پل رله و غیره است. هرچه کلید قدرت بیشتری داشته باشد، به امکانات بیشتری برای کنترل بارهای سه فاز نیاز است و قیمت آن معمولاً بالاتر خواهد بود.
  • کیفیت ساخت: کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای با کیفیت ساخت بالاتر، معمولاً قیمت بالاتری دارد. عواملی مانند مواد استفاده شده در ساخت، استحکام، دقت در مونتاژ و ساختار مکانیکی کلید می توانند بر کیفیت و قیمت آن تأثیر بگذارند.
  • برند: برند هیوندای در بازار به عنوان برند دارای کیفیت خوب و مطمئن شناخته شده است. برندهای معتبر و محبوب اغلب قیمت های بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل در مورد کلید های مینیاتوری صنعتی

  • طراحی و سیم کشی: کلیدهای مینیاتوری سه فاز هیوندای ممکن است بر اساس طرح و سیم کشی خاصی ساخته شوند. در صورتی که طراحی و سیم کشی آن ها پیچیده باشد، قیمت نیز بالا می رود.
  • اندازه و نوع نصب: ابعاد و نوع نصب کلید نیز ممکن است بر قیمت آن تأثیر بگذارد. بعضی از مدل ها شامل ورودی و خروجی های مختلفی برای سیم کشی هستند که می توانند خروجی بارها را متفاوت کنند.
  • بازار: تقاضا و عرضه به بازار نیز ممکن است بر قیمت تأثیر گذار باشد. اگر تقاضا بالا و عرضه کم شود، قیمت کلید گران خواهد شد.

کاربرد کلید مینیاتوری در مدار

کاربرد کلید مینیاتوری در مدار

سخن پایانی

تا اینجا به خوبی با ویژگی ها و نحوه خرید کلید مینیاتوری سه فاز هیوندای آشنا شده اید. اهمیت این ابزار زمانی مشخص می شود که مدار دچار اختلالات جریان بشود. در صورتی که مدار جریان برق آسیب ببیند، قطعا وسایل برقی خانه نیز در خطر قرار می گیرند.

بنابراین کلید مینیاتوری برای برقراری امن و درست جریان برق در هر خانه یا محیط کار قابل استفاده است. برای خرید و استعلام قیمت فیوز سه فاز 32 آمپر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما در مجموعه الکتروپاور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

آخرین مقالات

ارتباط با ما

دیدگاه بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. موارد ضروری با * نشان داده شده اند.

یک × 5 =

آخرین نوشته‌ها

انواع کلید محافظ جان

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی برق شناخته می شود. این وسیله نقش بسیار مهم و حیاتی در جلوگیری از

ادامه مطلب »