محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای

کلید محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای برای تعادل جریان در مدار های مختلف الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این محافظ می توان از برق گرفتگی انسان، حفاظت از مدار در برابر نوسان جریان، قطع خودکار مدار جلوگیری کرد. برخی از جریان های کوچک توسط فیوز شناسایی نمی شوند.

در این موارد محافظ جان می تواند این جریانات را شناسایی و از آسیب های مختلف جلوگیری کند. وزن این دستگاه به طور متوسط حدود 220 گرم است و با ابعاد ۷x۸x۹ سانتی متری در قسمت های مختلف مدار به راحتی نصب می شود. برای آشنایی بیشتر با کارایی و مشخصات محافظ جان سه فاز هیوندای با ما همراه باشید.

بررسی کلید محافظ جان سه فاز

محافظ جان سه فاز یک دستگاه حفاظتی است که در سیستم های برق سه فاز استفاده می شود. هدف اصلی آن، حفاظت و ایمنی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی در مقابل خطرات مربوط به نوسانات و اختلالات برق مثل ولتاژ بالا، جریان بالا، مشکلات مدار و گذر از حداکثر جریان مجاز است.

معمولا محافظ جان سه فاز شامل چندین سنسور و ترانسفورماتور جریان است. این دستگاه کاربردی مقدار جریان، ولتاژ و توان ورودی را اندازه گیری می کند. با توجه به مشخصات و تنظیمات محافظ جان، اگر ظرفیت و توان جامع سیستم به حداکثر مجاز برسد یا خطری تشخیص داده شود، محافظ جان سه فاز فورا تدابیر محافظتی قطع برق را اعمال می کند.

عملکرد محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای به صورت خودکار است و می تواند به طور آنی اتصالات برق را قطع یا سیستم را کنترل کند. در برخی ابزارها، پورت های ارتباطی متعددی به منظور اتصال به یک سیستم کنترل دیگر وجود دارد. کلید محافظ جان تنوع بسیار بالایی از نظر مدل های ساخت دارد.

بیشتر بخوانید: کلید محافظ جان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

معمولا محافظ جان در دو نوع سه فاز و تک فاز تولید می شوند. در کل، محافظ جان سه فاز، این امکان را به ما می دهد که سیستم های برقی را از خطرات برقی محافظت کنیم و آن ها را از آسیب ها و خسارات ناشی از اختلالات برقی دور نگه داریم. انواع محافظ جان تک فاز 63 آمپر نیز کارایی بسیار خوبی دارند اما برای مدار های کوچک استفاده می شوند. دو نوع کلید محافظ جان وجود دارد که شامل:

کلید های RCCB

  • کلید قطع جریان نشتی
  • عدم بررسی اختلاف بار
  • کارایی در تشخیص نشتی

کلید های RCBO

  • کلید قطع جریان نشتی و محافظت
  • حفاظت و تشخیص اختلاف بار
  • نام دیگر GFCI

کارکرد محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای

کارکرد محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای

کارایی محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای

محافظ جان 63 آمپر هیوندا، یک قطعه الکترونیکی است که در سیستم های الکتریکی برای حفاظت از جریان های بالا استفاده می شود. این محافظ به صورت خودکار عمل می کند و در صورت بروز افزایش غیر منتظره جریان، کنترل جریان را حفظ کرده و از آسیب به سیستم جلوگیری می کند.

عملکرد محافظ جان 63 آمپر هیوندا بر اساس عملکرد سیستم فشار قابل برنامه ریزی (PTC) است. این یعنی هنگامی که جریان زیاد می شود، مقاومت مدار PTC افزایش می یابد. این به کاهش فشار بر روی سیستم از طریق به حداقل رساندن جریان اضافی کمک می کند.

علاوه بر این، محافظ جان 63 آمپر هیوندا همچنین می تواند از بروز آتش سوزی به دلیل برگشت جریان جلوگیری کند. زمانی که آتش سوزی در مدار الکتریکی خودرو شروع می شود، خاصیت عملکرد ضد انفجار این دستگاه، اتصال برق را مسدود می کند.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب کلید محافظ جان

محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای با کمک مقایسه اختلاف جریان های عبوری از درون مدار، کارایی دارد. با نصب این کلید در مدار های مختلف جریان های ورودی و خروجی به طور کامل اندازه گیری می شود. در حالت عملکرد درست مدار، جریان های ورودی و خروجی با یکدیگر برابر هستند. اگر کوچکترین اختلافی بین این دو جریان دیده شود خیلی زود جریان مدار توسط محافظ جان خاموش می شود.

در برخی از کلید های محافظ یک دکمه تست دستگاه وجود دارد. با کمک این دکمه می توان سالم بودن و کارکرد صحیح کلید را امتحان کرد. زمانی که مدار سالم و در حالت عادی است دکمه تست را فشار بدهید، اگر سیستم قطع شود، نشان دهنده سالم بودن محافظ جان است.

انواع محافظ جان درجه یک

انواع محافظ جان درجه یک

مشخصات فنی دستگاه محافظ جان

علائم زیادی روی دستگاه مشاهده خواهید کرد که هر کدام معنای متفاوتی دارند و در جدول زیر به طور خلاصه به آن ها اشاره شده است.

Inجریان نامی در مدار
Ixnجریان حساس به نشت
Unولتاژ نامی در مدار الکتریکی
Testبرای بررسی سالم بودن کلید محافظ جان
علامت 1 ↔ Oدر این علامت 1 نشان از وصل کلید و O نشان دهنده قطع کلید
ترمینال Nترمینال مناسب نول
نشانگروضعیت روشن و خاموشی محافظ
ترمینال زوجورودی محافظ
ترمینال فردخروجی محافظ

 

علاوه بر این مشخصات، شرایط استفاده از کلید نیز بسیار مهم است. دمای استاندارد برای کار این نوع از محافظ ها در محدوده 35 درجه زیر صفر تا 65 درجه بالای صفر است. کلید سه فاز با آمپر 63 جزء مناسب ترین نوع کلید است و کارایی بالایی در مدار های گوناگون از خود نشان می دهد.

قیمت محافظ جان هیوندای

قیمت محافظ جان هیوندای

کلید سه فاز برای مصارف صنعتی و مدار های بزرگ کاربردی تر خواهد بود. در قسمت پشتی این کلید محافظ یک فضای مخصوص برای نصب آن روی ریل در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی مزایا و معایب کلید محافظ جان

سخن آخر

با توجه به کارایی محافظ جان سه فاز 63 آمپر هیوندای در کنترل جریان، کاربرد خیلی زیادی در صنایع مختلف دارد. از این محافظ در اجرای سیم کشی و کارهای مربوط به برق، در مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود. نصب دستگاه باید فقط توسط متخصصین برق انجام شود تا هیچ ایرادی در مدار به وجود نیاید. تا اینجا با کارایی و تمام ویژگی های این دستگاه محافظ جان آشنا شدید.

اکنون به دنبال یک محصول باکیفیت و استاندارد هستید. اینجا در الکتروپاور بهترین ابزارهای مختلف از جمله کلید محافظ جان برای شما جمع آوری شده است. اگر به دنبال بهترین قیمت فیوز محافظ جان هیوندا هستید، حتما محصول موردنظر خود را اینجا پیدا خواهید کرد. برای خرید و مشاوره می توانید با کارشناسان حرفه ای ما در این حوزه ارتباط برقرار کنید.

آخرین مقالات

ارتباط با ما

دیدگاه بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. موارد ضروری با * نشان داده شده اند.

6 − دو =

آخرین نوشته‌ها

انواع کلید محافظ جان

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی برق شناخته می شود. این وسیله نقش بسیار مهم و حیاتی در جلوگیری از

ادامه مطلب »