چرا از سوئیچینگ انتقال در منابع برق استفاده می کنیم؟

یک سیستم سوئیچینگ انتقال جزء ضروری شبکه تامین برق است. این امکان انتقال برق از یک خط به خط دیگر را برای کاربران نهایی فراهم می کند. همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که منبع برق با تقاضا مطابقت دارد و در صورت نیاز برق در دسترس است. انتقال نیروی الکتریکی، جابجایی عمده انرژی الکتریکی از یک محل تولید، مانند یک نیروگاه، به یک پست الکتریکی است. خطوط به هم پیوسته ای که این حرکت را تسهیل می کنند یک سوئیچینگ انتقال را تشکیل می دهند. این از سیم کشی محلی بین پست های فشار قوی و مشتریان متمایز است که معمولاً به عنوان توزیع برق شناخته می شود. شبکه انتقال و توزیع ترکیبی بخشی از تحویل برق است که به عنوان شبکه برق شناخته می شود.

انتقال کارآمد برق از راه دور نیاز به ولتاژ بالا دارد. این تلفات ناشی از جریان های قوی را کاهش می دهد. خطوط انتقال از جریان متناوب (HVAC) یا جریان مستقیم (HVDC) استفاده می کنند. سطح ولتاژ با ترانسفورماتور تغییر می کند. ولتاژ برای انتقال افزایش می یابد، سپس برای توزیع محلی کاهش می یابد. یک شبکه همزمان گسترده، که در آمریکای شمالی به عنوان “اتصال متقابل” شناخته می شود، به طور مستقیم ژنراتورهایی را که برق AC را با فرکانس نسبی یکسان به بسیاری از مصرف کنندگان تحویل می دهند، متصل می کند.

آمریکای شمالی دارای چهار اتصال اصلی است: غربی، شرقی، کبک و تگزاس. یک شبکه بیشتر قاره اروپا را به هم متصل می کند.از لحاظ تاریخی، خطوط انتقال و توزیع اغلب متعلق به یک شرکت بود، اما از دهه 1990، بسیاری از کشورها مقررات بازار برق را آزاد کردند به گونه‌ای که منجر به ایجاد شرکت‌های جداگانه‌ای شد که انتقال و توزیع را انجام می‌دادند. بیایید در مورد سوئیچینگ انتقال و استفاده از آن در شبکه برق بیشتر بیاموزیم.

سوئیچینگ انتقال

آشنایی با سوئیچینگ انتقال

همانطور که قبلا توضیح داده شد، فرآیند سوئیچینگ انتقال اطمینان از تحویل مطمئن و بدون وقفه برق از یک منبع به منبع دیگر را تضمین می کند. برای مشاغل و خانه هایی که به یک منبع برق قابل اعتماد و ثابت متکی هستند بسیار مهم است. در بیشتر موارد، سوئیچینگ انتقال در ایستگاه های فرعی انجام می شود. این تاسیسات بزرگ و متمرکز، جریان برق را در فواصل طولانی از طریق خطوط انتقال مدیریت می کنند.

دو راه برای باز یا بسته کردن کلید خط انتقال وجود دارد: الکتریکی یا مکانیکی. ما یک سوئیچ مکانیکی را با دست کار می کنیم. از سوی دیگر، یک موتور الکتریکی کلید برق را راه اندازی می کند. سیستم سوئیچینگ انتقال می تواند خطوط انتقال را به صورت سری و موازی متصل کند. در اتصال سری، جریان از طریق کلیدی که هر دو خط را به هم متصل می کند، از یک خط انتقال به خط دیگر می گذرد.

در یک اتصال موازی، جریان از خط متصل به کلید از طریق خط دیگر جریان می یابد که به عنوان یک اتصال کوتاه عمل می کند. شما باید سوئیچینگ خط انتقال را به گونه ای بسازید که ولتاژ خطوط انتقال متصل را در خود جای دهد. می توانید از سوئیچینگ انتقال برای اتصال دو خط انتقال با ولتاژ یکسان یا متفاوت استفاده کنید.

مزایای سوئیچینگ انتقال در تامین برق

یکی از مزایای اصلی سوئیچینگ انتقال ، قابلیت اطمینان بهبود یافته است. این سیستم می تواند به طور خودکار برق را از سایر نیروگاه ها ارسال کند تا در زمانی که نیروگاه آفلاین است، شبکه را فعال نگه دارد. بنابراین، می تواند به کاهش وابستگی به یک نوع انرژی کمک کند. به عنوان مثال، اگر کمبود انرژی خورشیدی در یک منطقه وجود داشته باشد، سوئیچینگ انتقال می تواند امکان استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق را فراهم کند. این به تثبیت شبکه و کاهش خطر قطعی کمک می کند.

مزایای سوئیچینگ انتقال در تامین برق

انواع کلیدهای مورد استفاده در خطوط انتقال

سوئیچ های الکتریکی مدارها را باز و بسته می کنند که می توانند دستی یا اتوماتیک باشند. اینها قادر به حمل جریان بدون بارگذاری بیش از حد خطوط هستند. برای مدار استاندارد، کلیدها نیز نیاز به عایق بندی و مقررات ایمنی دارند. در اینجا برخی از انواع کلید های محبوب مورد استفاده در خطوط انتقال آورده شده است.

سوئیچ ها را قطع کنید

اگر نیاز به باز کردن مدار تحت ولتاژ بالا دارید، می توانید از کلید قطع در مدار اولیه استفاده کنید. کلیدهای قطع جریان را قطع می کنند تا خطوط را از شارژ یا خروج متوقف کنند. ما معمولاً از این کلیدها برای قطع بارهای قطع کننده مدار، ترانسفورماتور و خطوط انشعاب استفاده می کنیم.

سوئیچ / ایزولاتور را قطع کنید

ما می توانیم کلید قطع را با یک چوب دست بلند از روی زمین با ارتفاع نصب صحیح کار کنیم.

سوئیچ های دور زدن

با سوئیچ بای پس می توانید تجهیزات را از سرویس خارج کرده و سریع و ایمن دوباره در خدمت قرار دهید. اگر سیم‌ پیچ‌های مدار باز دارید، می‌توانید مدار تغذیه‌کننده را برای این کار خاموش کنید.

سوئیچینگ باند

هنگامی که بیش از یک فاز مدار نیاز به باز شدن همزمان دارد، می‌توانید از قطع‌کننده باند استفاده کنید. انواع مختلفی از کلیدهای جداکننده باند مانند ترمز بادی در بازار موجود است. ما می توانیم از این نوع کلید در پست ها برای سوئیچ سازه ها استفاده کنیم. آنها همچنین می توانند بانک های ترانسفورماتور را در خطوط برق قطع و انرژی دهند. شما می توانید با کمک سوئیچ باندی، بخش هایی را در یک مدار ایجاد کنید.

این فرآیند به عنوان بخش بندی شناخته می شود. شما می توانید یک قطعه معیوب را با قطعه بندی و تعمیر آن به صورت جداگانه بدون نیاز به قطع کل منبع برق جدا کنید. سوئیچ های این نوع به صورت زمینی کار می کنند که استفاده از آنها را راحت می کند. شما معمولاً می توانید خدمات برق را بدون نیاز به بالا رفتن از تیرها بازیابی کنید.

انواع کلیدهای مورد استفاده در خطوط انتقال

مدار شکن روغنی

در قطع کننده مدار روغن که OCB نیز نامیده می شود، روغن عایق به عنوان یک رسانه رسانا عمل می کند تا منبع تغذیه مدار را ایمن قطع کند. به طور معمول، بریکرها طوری طراحی شده اند که در صورت رفع عیب، به طور خودکار بسته شوند و خدمات را بلافاصله بازیابی کنند. به طور کلی، ما از آنها در ایستگاه های سوئیچینگ یا پست هایی که نیاز به ظرفیت وقفه بالایی دارند استفاده می کنیم.

نتیجه

سوئیچینگ انتقال بخش مهمی از منبع تغذیه است که تحویل کارآمد و قابل اعتماد برق به مصرف کنندگان را تضمین می کند. این به انتقال انرژی از یک منبع مانند زغال سنگ یا نیروگاه های هسته ای به منبع دیگر مانند خانه ها و مشاغل کمک می کند. سوئیچینگ گیربکس همچنین می تواند شبکه برق را تثبیت کند و آن را روان نگه دارد.

آخرین مقالات

ارتباط با ما

دیدگاه بگذارید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. موارد ضروری با * نشان داده شده اند.

دو × 1 =

آخرین نوشته‌ها

انواع کلید محافظ جان

انواع کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی برق شناخته می شود. این وسیله نقش بسیار مهم و حیاتی در جلوگیری از

ادامه مطلب »